Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 08:01:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: P. pauliani  (gelezen 14710 keer)
Dar
Het monster
Instar 4

« Gepost op: 20 oktober 2011, 23:18:51 »

De nieuwste aanwisten: Paleocheloctonus pauliani

Ja, en het zijn echte actieve monsters, sinds Antwerpen heb ik ze zeker wel 5-6 keer gezien! Roll Eyes
Momenteel zitten ze alle drie in n terrarium, hoewel dit niet ideaal is, is het momenteel de enigste oplossing. Al met al moet ik zeggen dat het tot nog toe is goed gegaan, ze hebben allemaal een eigen schuilplaats en hebben elkaar in de afgelopen maand weinig gezien. Voeren wordt nog wel een drama, ik heb ze nog niet zien jagen, ik vermoed dat ze gewoon wachten tot er een krekel voorbij loopt, wat best lang kan duren lol.. Maarja, het blijft gissen naar wat de ideale omstandigheden zijn voor deze dieren, momenteel gok ik, aan de hand van wat informatie dat ik kreeg via venomlist, op een LV van 50-60%, en een temperatuur schommelend tussen de 20 en 30 graden.

Toen hield ik de dieren nog apart in quarantaine terrariums als in foto twee en drie. Ik trof namelijk mijt aan bij de dieren. Maar achteraf gezegd denk ik dat het een onschuldige mijt soort was, gezien ik geen enkel diertje kon vinden op de schorpioenen, enkelt in het substraat.

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 21 oktober 2011, 06:38:58 »

De nieuwste aanwisten: Paleocheloctonus pauliani

Ja, en het zijn echte actieve monsters, sinds Antwerpen heb ik ze zeker wel 5-6 keer gezien! Roll Eyes

Hahaha zeer actief dan inderdaad  icon_biggrin

Leuke diertjes om te zien overigens, ga er zelf ook maar een keer een paar aanschaffen denk ik  Smiley

metaltinus
bassstard
Instar 4

ieder keesie heeft zo zijn beesie

« Antwoord #2 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:02:04 »

Mooie beestjes hoor. Volwassen?

ya bastard
Michiel
Adult

« Antwoord #3 Gepost op: 21 oktober 2011, 14:35:34 »

Leuke aanwinsten, bijzondere soort! Veel plezier ermee.

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #4 Gepost op: 21 oktober 2011, 19:39:57 »

Mooie beestjes hoor. Volwassen?
voorlopig heb ik nog niet eens het geslacht kunnen bepalen, en kan slechts gokken of ze volwassen zijn;p
Tijd zal het leren

Nemesis
Deathstalker
Administrator

Fumareta Hana no Namea mo Shirazuni.

« Antwoord #5 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:52:35 »

Gratz Grin

Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #6 Gepost op: 08 november 2011, 20:07:04 »

Zoo.. weer eens een update:p
Zojuist het terrarium wat aangepast: het viel me op dat de dieren wegkropen onder stenen, of wel onder boomschors, wat ik ook waarneem bij mijn B. jacksoni's, zodoende besloten om wat stenen te vervangen door een stronk. Nu ik deze stronk heb geplaatst, ben ik benieuwd of de dieren dit prefereren boven stenen... Met het tijdelijk verhuizen van de dieren voor aanpassing van het terrarium, en vervolgens het weer terug plaatsen, kon ik ook de eerste confrontatie tussen de dieren waarnemen; n van de dieren ging namelijk op verkenning in het terrarium en kwam zo doende een andere schorpioen tegen. Direct trok het verkennende dier zich terug in wat ik zou beschrijven als een schrikreactie. Het andere dier dat de indringer ook had opgemerkt nam de bekende houding aan richting zijn soortgenoot, en begon te trillen; interessant bedacht ik mij, maar ik wist niet zeker wat het betekende  Roll Eyes

Verder heb ik de LV wat aangepast door een deel van het terrarium wat vochtiger en zo rond de 70% te houden.

To be continued!

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #7 Gepost op: 09 november 2011, 08:09:42 »

Dat trillen kan een teken van waarschuwing zijn, terratorium gedrag zeg maar.
Of in geval van een koppel doet een man dat vaak om aandacht van de vrouw te trekken.

Michiel
Adult

« Antwoord #8 Gepost op: 09 november 2011, 14:02:04 »

Dat trillen wordt in de engelse literatuur "juddering"genoemd en zoals Jeroen zegt, doen mannetjes dat.....

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #9 Gepost op: 09 november 2011, 19:27:39 »

Is dat specifiek voor mannetjes? Of komt het ook voor bij territoriale vrouwtjes? Niet heel veel later was er wel een tweede confrontatie, met iets wat meer display, maar het leek ook weer snel voorbij te zijn, na wat dreigementen met de angel, vertrok de verkennende weer heel snel terug naar zijn eerste schuilplek...

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #10 Gepost op: 09 november 2011, 22:00:30 »

Ik ken het eigenlijk alleen van mannen  Smiley

Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #11 Gepost op: 18 januari 2012, 18:02:25 »

Er zijn alweer wat maanden verstreken, en met de recente telling van vandaag - heb ik er nog steeds 3!
Ja - het gaat goed met de dieren! Ieder heeft een eigen schuilplaats. Er waren in het begin zeker wat conflicten om die schuilplaatsen, maar tot nog toe lijkt het allemaal wel goed te gaan. Het is een soort die zich niet zo heel veel laat zien, liefst verscholen zit, dus ja het is toch best moeilijk om iets met zekerheid te kunnen zeggen. Ik vraag me af of deze dieren graag graven, omdat ze eigenlijk niet een heledikke laag substraat hebben +/- 4cm, dit heb ik nog niet kunnen zien, wel schuilen ze onder stenen, en in stronken, of ook onder schors.

Al met al wat minder spannend dan andere soorten, maar toch zeker niet minder interessant Smiley

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #12 Gepost op: 18 januari 2012, 21:31:12 »

Bedankt voor de update!

In ieder geval zijn ze dus goed te houden, waarschijnlijk is een stronk en dergelijke voldoende voor ze om te kunnen verstoppen.
Vaak zie je dat ook bij andere soorten die wel bekend staan als gravers, als die een goede verstopplek hebben graven ze vaak een stuk minder.

Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #13 Gepost op: 22 januari 2012, 13:53:39 »

By dartyr

By dartyr

By dartyr

Nemesis
Deathstalker
Administrator

Fumareta Hana no Namea mo Shirazuni.

« Antwoord #14 Gepost op: 22 januari 2012, 13:58:24 »

icon_biggrin icon_biggrin icon_biggrin icon_biggrin icon_biggrin
*PLOP*
koppie onder
 evil6 evil6

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #15 Gepost op: 22 januari 2012, 18:55:11 »

Hahaha dat zijn geinige foto's, zo'n klein schorpioentje en zoveel te drinken  occasion14

Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #16 Gepost op: 22 januari 2012, 23:36:27 »

Stond wel raar te kijken toen inderdaad Tongue Hee! Daar is er toch eentje! en toch ook gewoon overdag  Shocked
Al met al zijn ze best wel vergelijkbaar met Hadogenes soorten - lijken heel rustig, sterker nog, ze lijken soms zelfs dood, maar bij verstoring lijken het net ferrari's..

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #17 Gepost op: 23 januari 2012, 21:37:35 »

ze lijken soms zelfs dood, maar bij verstoring lijken het net ferrari's..

Altijd leuk!  Grin

Michiel
Adult

« Antwoord #18 Gepost op: 13 maart 2012, 20:11:51 »

Hey Dar,

Hoe gaat het met ze tegenwoordig?

Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #19 Gepost op: 15 maart 2012, 19:22:37 »

Hmm, het gaat nog steeds goed, zo ver ik heb waargenomen. Je ziet ze alleen niet heel vaak, des te meer dat ik geloof dat het goed gaat; allen een eigen schuilplek. Binnenkort wil ik de boel weer eens omver halen, om de bak schoon te maken, dan voer ik gelijk weer een inspectie uit  Tongue
Ik moet wel bekennen er over zit te denken om ze met de tijd weer te verkopen; voorheen hield ik een Hadrurus arizonensis in dit terrarium, welke ik bij verre nog steeds het interessantst vind om te bekijken. In eerste instantie wilde ik deze soort gaan opkweken, en zag dit als een soort uitdaging: maar manmanman, die Babycurus jacksoni jongen zijn al een plaag voor me vrije tijd  Roll Eyes dan valt nog te bedenken dat deze soort een stuk kleiner is..
Maar ach, tegen die tijd dat ik dat eenmaal zou hebben besloten...  Cheesy

Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: