Schorpioenenforum
03 juni 2020, 16:28:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Pandinus imperator jongen  (gelezen 3653 keer)
evanescence
Instar 1
*
Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 03 oktober 2011, 13:02:09 »

Hallo ,

1 van mijn Pandinus imperators heeft een tijdje terug jongen gekregen waaronder er nog 9 in leven zijn. Tot nu toe doen ze het goed en ze eten ook al. Ik heb nog een schorpioen en ik denk dat ik 2 vrouwen heb maar ben hier niet zeker over , zal eens een foto plaatsen. Verder heb ik nog een vraagje wat betreft het kweken met deze dieren wat ik op internet niet kon vinden. Als een schorpioen jongen krijgt , kan ze dan vaker jongen krijgen of is er een nieuwe paring voor nodig ? Of vervellen deze net als spinnen en moeten daarna weer verpaard worden? Ben hier even benieuwd naar. Toch wel leuk dat jonge grut.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 03 oktober 2011, 19:28:28 »

Volwassen schorpioenen vervellen niet meer. Wink

Bij Pandinus imperator is het 1 nestje per geslaagde paring, bij andere soorten kunnen dit meerdere nesten zijn en sommige soorten hebben geen paring nodig  Smiley

evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #2 Gepost op: 03 oktober 2011, 19:43:19 »

Bedankt voor je antwoord Smiley.

Zodra ze jongen heeft is ze volwassen? Of hoe kun je zien dat ze volwassen zijn?
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #3 Gepost op: 03 oktober 2011, 20:10:19 »

Bedankt voor je antwoord Smiley.

Zodra ze jongen heeft is ze volwassen? Of hoe kun je zien dat ze volwassen zijn?

Een Pandinus imperator is dan zeker volwassen, andere soorten kunnen weleens voortijdig jongen werpen heb ik ooit opgevangen maar daar kan Michiel misschien meer over vertellen.

evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #4 Gepost op: 03 oktober 2011, 20:16:35 »

Oke dankje! Dan verschild de grootte per imperator ook zeker? Naar mijn idee heb ik grotere imperators gezien dan de mijne Tongue.

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #5 Gepost op: 03 oktober 2011, 20:35:55 »

Oke dankje! Dan verschild de grootte per imperator ook zeker? Naar mijn idee heb ik grotere imperators gezien dan de mijne Tongue.

De grootte van volwassen dieren loopt uiteen van 13 cm tot max 20 cm (ongeveer)  Wink

evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #6 Gepost op: 03 oktober 2011, 20:40:23 »

Oke. En nog even snel een vraagje. 1 van de jongen heeft nog een stukje vervelling aan de staart hangen wat er nog niet af is. Moet ik hier wat aan doen of gaat het er met de volgende vervelling misschien wel af?
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #7 Gepost op: 03 oktober 2011, 20:44:43 »

Dat is erg lastig om te verwijderen, je zou het kunnen proberen door het stukje pantser eerst goed vochtig te maken en dan heel voorzichtig proberen los te pulken. Doe dit echt heel voorzichtig en laat anders maar zitten als het niet los komt.

Waar zit dit stukje precies? Als het bij de anus zit kan het uiteraard problemen geven (anus zit net de angel, tussen angel en laatste staartsegment zeg maar).

evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #8 Gepost op: 10 oktober 2011, 12:34:29 »

Het angeltje steekt naar boven toe in plaats van naar beneden zeg maar. Tot nu toe doet het schorpioenetje het nog wel. Stukje vervelling is zo moeilijk uit te leggen waar het zit. Het zit juist wel aan de staart. Maar een vervelling afwachten?
evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #9 Gepost op: 02 maart 2012, 13:49:35 »

De kleintjes doen het nog altijd goed! Vorige week een dood baby muisje in bak gelegd en ze begonnen er meteen aan!
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #10 Gepost op: 02 maart 2012, 20:50:24 »

Dood voer pakken ze inderdaad zonder veel moeite, mijn neef voert de volwassen dieren vaak in stukken geknipte ratten Tongue
Oh en ja de rat heeft daarvoor eerst een wintersportje gehad  icon_biggrin

Mark Groen
Instar 3

« Antwoord #11 Gepost op: 02 maart 2012, 21:22:26 »

Dood voer pakken ze inderdaad zonder veel moeite, mijn neef voert de volwassen dieren vaak in stukken geknipte ratten Tongue
Oh en ja de rat heeft daarvoor eerst een wintersportje gehad  icon_biggrin

Wordt het dan niet 1 grote zooi? Vooral als ze de aan het spijsverteringsstelsel beginnen?
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #12 Gepost op: 02 maart 2012, 23:07:52 »

Er blijft in zijn groepen echt niks van over, maar sowieso wordt de bak na een paar uurtjes uitgebreid schoon geplukt voor de zekerheid.

evanescence
Instar 1
*

« Antwoord #13 Gepost op: 03 maart 2012, 14:17:15 »

Er bleef niks van over. Heb nog 7 jonge keizers en ze genoten er allemaal van. Zelfde avond was het muisje al weg haha. Ze groeien ook al lekker.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: