Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 09:06:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Water  (gelezen 2665 keer)
Roel Grouwstra
Arachno King
Instar 2
**
Geslacht: Man

VVN - lid uit Voorburg

« Gepost op: 28 juni 2011, 11:10:50 »

De kleine baby E. italicus eten erg goed, nu vraag ik me af of ze eigenlijk wel drinken. Ik doe wat water op een stuk van een watje en leg dit in het verblijfje, bij de ander wat watergel. Hoe geven jullie deze inimini scorps te drinken?

Roel Grouwstra
Arachno King
Instar 2
**

VVN - lid uit Voorburg

« Antwoord #1 Gepost op: 02 juli 2011, 18:18:23 »

Niemand?

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #2 Gepost op: 02 juli 2011, 19:59:00 »

Ik geef ze geen water apart, maar op zich kun je wel een spons (stukje van) vochtig maken.
Dit moet je echter wel elke dag verversen anders krijg je bacteriegroei.  Wink

Roel Grouwstra
Arachno King
Instar 2
**

VVN - lid uit Voorburg

« Antwoord #3 Gepost op: 03 juli 2011, 08:17:10 »

Dank u  Grin

Flutzel
Instar 1
*
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:31:28 »

Had ook een vraagje ivm water: ik heb nou watergel van lucky reptile (?), waar alles in zou moeten zitten qua vitaminen ed voor de schorpioen. Maar nou zie ik nergens staan hoelang dat goed blijft eigenlijk? Moet ik dat elke dag vervangen of om de dag of een keer in de week ofzo? Mijn schorpioen (P. cavimanus) heeft er in elk geval al van gedronken regelmatig dus dat zit wel goed. En kan ik dat blijven gebruiken of is het beter om zoals Jeroen zegt een stukje spons erin te leggen?
Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #5 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:36:51 »

Sorry, deze kwam net pas te binnen geschoten: kan ik ook een beetje van die watergel bij de krekeltjes doen, om ze wat langer te laten leven? Of halen die hun vocht uit de wortel ed wat ze krijgen?
Job
Global Moderator

« Antwoord #6 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:33:29 »

Had ook een vraagje ivm water: ik heb nou watergel van lucky reptile (?), waar alles in zou moeten zitten qua vitaminen ed voor de schorpioen. Maar nou zie ik nergens staan hoelang dat goed blijft eigenlijk? Moet ik dat elke dag vervangen of om de dag of een keer in de week ofzo? Mijn schorpioen (P. cavimanus) heeft er in elk geval al van gedronken regelmatig dus dat zit wel goed. En kan ik dat blijven gebruiken of is het beter om zoals Jeroen zegt een stukje spons erin te leggen?

Watergel met vitaminen? dat horen die beestjes uit hun voedseldieren te krijgen.
Onnodig geld uitgeven terwijl gewoon plain kraanwater ook voldoende is.

Mijn imperator's hebben gewoon een waterbak, waar ze regelmatig volledig in kruipen.
En dit houden ze zo een half uur vol.

De Mesobuthus caucasius die heb ik nog niet betrapt op drinken, wel zorg ik dat de krulvliegen die ze krijgen genoeg vocht binnen krijgen.
Dat lijkt het me voldoende vocht voor deze dieren.
Heb al een keer gesproeid, maar dan blijft de lv te lang te hoog in de bak.
Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #7 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:40:18 »

Watergel met vitaminen? dat horen die beestjes uit hun voedseldieren te krijgen.
Onnodig geld uitgeven terwijl gewoon plain kraanwater ook voldoende is.

Mijn imperator's hebben gewoon een waterbak, waar ze regelmatig volledig in kruipen.
En dit houden ze zo een half uur vol.

De Mesobuthus caucasius die heb ik nog niet betrapt op drinken, wel zorg ik dat de krulvliegen die ze krijgen genoeg vocht binnen krijgen.
Dat lijkt het me voldoende vocht voor deze dieren.
Heb al een keer gesproeid, maar dan blijft de lv te lang te hoog in de bak.

Ja de verkoper van die watergel zei dat daar alle vitaminen enz in zouden zitten. Maar dan schakel ik als dat op is over op gewoon water. Misschien dat ze dat ook wel fijner vind om een keertje in te zitten. Maar je weet toevallig niet om de hoeveel tijd ik dat moet verversen ofzo?
Job
Global Moderator

« Antwoord #8 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:46:08 »

Citaat

Ja de verkoper van die watergel zei dat daar alle vitaminen enz in zouden zitten. Maar dan schakel ik als dat op is over op gewoon water. Misschien dat ze dat ook wel fijner vind om een keertje in te zitten. Maar je weet toevallig niet om de hoeveel tijd ik dat moet verversen ofzo?

Ik gebruik die watergel wel voor mijn krekels, en dan dien je het elke 2 dagen te verversen.
Heb 2 dopjes van frisdrank flessen in de cricket keeper staan, 1tje met voeding (oranje gel) en 1 met watergel (blauw)

Het water van de schorpioenen verdampt in ongeveer een week, dan maak ik het bakje even schoon.
Of er moet een krekel of kakkerlak in drijven, dan maak ik hem gelijk eventjes schoon.
Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #9 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:55:48 »

Ik gebruik die watergel wel voor mijn krekels, en dan dien je het elke 2 dagen te verversen.
Heb 2 dopjes van frisdrank flessen in de cricket keeper staan, 1tje met voeding (oranje gel) en 1 met watergel (blauw)

Het water van de schorpioenen verdampt in ongeveer een week, dan maak ik het bakje even schoon.
Of er moet een krekel of kakkerlak in drijven, dan maak ik hem gelijk eventjes schoon.

Ok, bedankt, heb haar nou sinds vrijdag, dus dan zal ik donderdag, vrijdag even verversen maar dan gewoon water als de gel ook voor de krekels kan. Dan kan ze ook even in het water zitten als ze daar behoefte aan heeft en is de gel niet voor niets gekocht  Smiley en heb ik weer wat bijgeleerd  Smiley
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: