Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:58:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Krekels voeren  (gelezen 2456 keer)
Daoud
Instar 4

« Gepost op: 09 juni 2011, 20:26:47 »

Hallo  iedereen,
'k Heb een paar vraagjes over voeren dit keer.
Sinds 30 april heb ik 10 kleine ankarana's (ze zijn geboren op 5 maart). Ik geef ze wekelijks elk 2 krekels ter groote van iets kleiner dan prosoma en mesosoma samen dus de krekels zijn ong. 6 a 8mm groot. Normaal eten ze zeer goed en zijn de krekels op een paar uur tijd verdwenen. De scorpjes groeien goed en een paar steken er qua grootte een beetje bovenuit. Ik voerde gisteravond maar nu zie ik in de helft van de bakjes nog een krekel rondhuppelen. Voer ik teveel? Moet ik deze krekels nu verwijderen - de schorpioenen schijnen echt niet genteresseerd en schrikken er zelfs een beetje van? Ze zijn echt flink gegroeid en ik denk dat vervellen mogelijk is en dat lijkt me gevaarlijk met levende krekels in de buurt?!

Weet er iemand een handige manier om de krekels 1 voor een uit hun krekelbakje te halen? Er zijn er weer een paar ontsnapt.. Ik dacht eraan een buisje te maken met halfweg een S erin en bovenaan afgesloten met nylonkous zodat de krekel niet in m'n luchtpijp terechtkomt als ik hem opzuig icon_biggrin
Of bestaat hiervoor iets in de handel?

Groeten, David

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 09 juni 2011, 20:31:40 »

Krekels kun je sowieso beter verwijderen als de schorpioenen niet eten.
Ze zijn irriterend en als de schorpioen gaat vervellen zelfs gevaarlijk voor je schorpioen. Wink

Ik vang de krekels altijd uit met een buisje, gewoon reageerbuisje om exact te zijn.
Werkt zeer simpel. Krekelbakje iets schuin houden en de buis erin steken zodra je een mooie dikkerd ziet lopen.
De krekel loopt dan haast vanzelf verder de buis in en kan niet tegen het glas omhoog lopen  icon_biggrin

Daoud
Instar 4

« Antwoord #2 Gepost op: 09 juni 2011, 20:39:28 »

Ok, bedankt! 'k Ga de overlevenden er meteen uithalen! Dus in 't vervolg doe ik zo; 's Avonds voeren en wie niet opgegeten is haal ik de volgende morgen eruit.

Arne
Instar 2
**

« Antwoord #3 Gepost op: 10 juni 2011, 16:43:30 »

Ik zet de krekels altijd een poosje in de koelkast, daar worden ze een stuk rustiger van en dan pak ik ze stuk voor stuk met de pincet..
Daoud
Instar 4

« Antwoord #4 Gepost op: 10 juni 2011, 17:00:11 »

Ik zet de krekels altijd een poosje in de koelkast, daar worden ze een stuk rustiger van en dan pak ik ze stuk voor stuk met de pincet..

Ook een goed idee!!

Job
Global Moderator

« Antwoord #5 Gepost op: 02 augustus 2011, 13:56:07 »

Hoe doen jullie dat met de legbuisjes van de vrouwlijke krekels dan?
In een vochtige bak hebben die natuurlijk de tijd van hun leven met eieren leggen.

Ik stop ze altijd een 30min in de koelkast, en knip daarna de legbuis er gewoon af met een schaar.
Nemesis
Deathstalker
Administrator

Fumareta Hana no Namea mo Shirazuni.

« Antwoord #6 Gepost op: 05 augustus 2011, 01:41:08 »

Ik doe niets met de legbuis, dat laat ik aan m`n scorps over Smiley Wink

Job
Global Moderator

« Antwoord #7 Gepost op: 05 augustus 2011, 13:42:36 »

Ik doe niets met de legbuis, dat laat ik aan m`n scorps over Smiley Wink

dat deed ik eerst bij de schildpadden ook niet, maar daar heeft er ooit 1 eitjes kunnen leggen.
Ik voerde ze altijd gewoon in hun verblijf, binnen 5min waren ze op.
En toch had ik niet lang daarna een heel zandeiland vol met stofkrekeltjes.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: