Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 08:00:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Krekels en geluid  (gelezen 2622 keer)
PatoLoco
Instar 3

« Gepost op: 28 maart 2011, 19:50:57 »

Hey allemaal,

Kan iemand mij zeggen of alleen de volwassen (mannelijke) krekels het bekende geluid maken?  Of kunnen de kleintjes ook 'tjirpen'? 

Ik heb al wat op google gezocht, niet veel resultaten gevonden maar wel een link waar iemand zegt dat ze enkel tjirpen als ze seksueel matuur zijn.

Klopt dit?  Of kunnen ze bij vroegere 'instars' ook al lawaai maken?

Bedankt!
leonardge.org
Instar 2
**
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 28 maart 2011, 19:53:55 »

Hi!

only the adult crickets can "zwitschern"

best regards
liebe gre

Leo

PatoLoco
Instar 3

« Antwoord #2 Gepost op: 28 maart 2011, 19:55:53 »

Thanks a lot for your input Wink

I might consider buying some baby crickets then.  My scorps don't seem to like grasshoppers.  I think it's because grasshoppers are a bit too big and sluggish so i'm gonna try crickets next!

Michiel
Adult

« Antwoord #3 Gepost op: 28 maart 2011, 21:25:10 »

Alleen de volwassen mannetjes tsjirpen....Ik weet niet over welke soort je het hebt, maar als het niet de grootte van een P.imperator/ H.arizonensis heeft, dan zijn  sprinkhanen waarschijnlijk te groot voor ze.....

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Arne
Instar 2
**

« Antwoord #4 Gepost op: 29 maart 2011, 17:40:48 »

Steppenkrekels "banana crickets" maken ook als volwassen dier haast geen geluid, de andere gangbare soorten wel, veldkrekels het hardst. Steppenkrekels worden wel vrij fors, zo'n 2,5 cm.
Andr
Instar 2
**

« Antwoord #5 Gepost op: 29 maart 2011, 18:53:01 »

Misschien zijn kakkerlakken een alternatief? Met name de bekende redrunners (Shellfordella tartara) zijn geschikt en makkelijk
zelf te kweken. Helaas zijn ze wat moeilijker te krijgen.

Je kan de vleugels van de mannelijke krekels verwijderen.. De krekels blijven dan gewoon in leven.
PatoLoco
Instar 3

« Antwoord #6 Gepost op: 29 maart 2011, 20:53:08 »

Een eigen kweek opzetten is niet echt de moeite, denk ik.  Dat zou pas rendabel genoeg zijn als ik ze zelf ook opeet Wink

Baby sprinkhanen zijn inderdaad toch nog iets te groot, ik ga het dus waarschijnlijk eens proberen met kleine steppenkrekels! 

Iig al bedankt Smiley
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: