Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:55:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: pandinus cavimanus  (gelezen 3079 keer)
lucsmink
Instar 2
**

« Gepost op: 13 september 2014, 15:55:43 »

hallo, ik heb 1.1 pandinus cavimanus zitten en zou graag met ze willen gaan kweken. de vorig keer toen ik ze in de bak zetten 80x40x40 begonnen ze direct met vechten, nu heb ik gelezen dat de paring er vrij ruig aan toe gaat. maar dat was absoluut niet het geval.
eigenlijk wil ik het binnenkort nogmaals proberen. hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Voor filmpjes over schorpioenen, dierentuinen, vuurwerk en voetbalwedstrijden abonneer op.
https://www.youtube.com/channel/UC1HGsLvGtHbGtbdmSQ7vAdw
Emielio500
Instar 2
**
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 13 september 2014, 23:24:12 »

Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik heb wel zoveel gelezen dat ik je wel durf te adviseren.

Laat ze enkele weken (nog steeds gescheiden) zoveel mogelijk met rust. Voer beide dieren ondertussen flink. Probeer het dan nog eens: vang ze uit, laat ze in de vangbakjes weer een tijdje tot rust komen, en zet ze dan bij elkaar, liefst niet vlak bij elkaar... maar aan de uiteinden van de (neutrale) bak. Hou ze goed in het oog, maar stoor ze niet... en dan is het afwachten geblazen.

1.1.0 Border terrir en Bouvier des Flandres
1.0.0 Felis catus
0.0.1 Pantherophis guttatus anery
1.2.0 Coturnix chinensis
0.1.0 Heterometrus petersii
lucsmink
Instar 2
**

« Antwoord #2 Gepost op: 17 september 2014, 17:28:46 »

oke bedankt voor het antwoord, ik ga ermee aan de slag.

Voor filmpjes over schorpioenen, dierentuinen, vuurwerk en voetbalwedstrijden abonneer op.
https://www.youtube.com/channel/UC1HGsLvGtHbGtbdmSQ7vAdw
Stouterd
Instar 3
Geslacht: Man

Vive la frenchcore!

« Antwoord #3 Gepost op: 16 januari 2015, 18:55:25 »

allereerst excuus voor de late reactie, heb er overheen gelezen.

P. cavimanus zijn over het algemeen moeilijk samen te houden en lijd vaak tot dode schorpioenen (zie eerdere forum posts)

je bak is in ieder geval wel groot zat, probeer veel schuilplatsen te maken in de hele bak en zorg voor gebroken zichtlijnen.
dat wil zeggen, zorg dat ze elkaar niet door de hele bak kunnen zien maar leg bijvoorbeeld hier en daar een steen of een stuk hout in de weg
waar ze overheen, onderdoor of langs moeten, schuiplaatsen met de openingen van elkaar af. probeer en zo natuurlijk mogelijke omgeving te maken,\
daar ligt ook alles schots en scheef.

zie mijn posts onder huisvesting (nieuwe nieuw in de maak / tropisch bos biotoop 2.0) ik had er maar trouwens maar 1 P. cavimanus in.

I would love to insult you, but i'm afraid I won't do as well as nature did.

0.1.0. Pterinochilus murinus
1.1.0. Androctonus bicolor
1.1.0. Androctonus australis
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: