Schorpioenenforum
07 december 2019, 19:37:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: C. gracilis sexen  (gelezen 1852 keer)
Daoud
Instar 4

« Gepost op: 10 september 2014, 21:34:28 »

Ik heb enkele C. gracilis (Florida) overgenomen en ze zijn nu allemaal inst5 geworden en ik zie duidelijk verschil in uitzicht - ik heb er slankere, langere en ook dikkere, meer gedrongen die wat "korter" van lengte zijn. Heeft dit te maken met het geslacht? Hoe bepaal je het geslacht van Centruroides gracilis?

Dank en groeten,

David

Michiel
Adult
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 28 september 2014, 11:26:42 »

De mannetjes zijn inderdaad slanker en vaak wat kleiner. Duidelijkste verschil bij Centruroides is dat de mannetjes langere staartsegmenten hebben, vooral de laatste twee segmenten zijn veel langer.

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Daoud
Instar 4

« Antwoord #2 Gepost op: 28 september 2014, 16:59:19 »

Dank je Michiel, ik merk inderdaad iets langere segmenten op bij de slanke dieren. Waarschijnlijk zal de volgende instar uitsluitsel geven.

Dan nog een vraagje, Mijn gracilis zijn nakweek van 2 wildvangdieren uit Florida. Ze hebben dan ook bruinrode poten. Nu wil ik er nog enkelen bestellen bij een kweker maar wat is de juiste benaming van de Florida - variteit? En de benaming van die met de zwarte pootjes?

Michiel
Adult

« Antwoord #3 Gepost op: 05 oktober 2014, 15:22:46 »

Hoi Daoud,
sorry voor mn late reactie. De naam blijft altijd hetzelfde ongeacht de kleur...gewoon vragen aan de verkoper waar ze vandaan komen...

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Daoud
Instar 4

« Antwoord #4 Gepost op: 08 oktober 2014, 19:49:28 »

Thnx Michiel, ik heb alle tijd hoor, late reactie kan geen kwaad Wink

Maar de kweker is een Duitser en schrijft slecht Engels en ik versta en spreek wel redelijk Duits maar kan het niet schrijven.

Nu, op z'n site staat "C. gracilis (dark morph)". Betekend dit de zwarte pootjes uit Cuba of is dit nog iets anders?

Emielio500
Instar 2
**

« Antwoord #5 Gepost op: 08 oktober 2014, 23:19:38 »

Is de Duitse kweker toevallig van de site skorpione-tityus.com? In dat geval heb ik precies dezelfde: ook C. gracilis dark morph, gekocht als instar 2, inmiddels allebei instar 3.

1.1.0 Border terrir en Bouvier des Flandres
1.0.0 Felis catus
0.0.1 Pantherophis guttatus anery
1.2.0 Coturnix chinensis
0.1.0 Heterometrus petersii
Daoud
Instar 4

« Antwoord #6 Gepost op: 09 oktober 2014, 18:12:32 »

Klopt, Emiel  Wink

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: