Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:58:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Feedback gevraagd over H. troglydotes terrarium.  (gelezen 2587 keer)
JesseWillems
Instar 1
*

« Gepost op: 11 oktober 2013, 10:29:30 »

Hallo allen,

Mijn naam is Jesse Willems, zit nu in Leeuwarden op kamers en ga nu naast reptielen en amfibien ook een geleedpotige aanschaffen. Na lang zoeken leek een Hadogenes troglydotes mij toch wel een erg mooie soort. Vervolgens nog wat gezocht en gegoogled voor de inrichting en temperaturen en zo ben ik dus tot het volgende gekomen:

Daarnaast heb ik op een aantal plekken de temperatuur opgemeten en opgeschreven om zo een duidelijk beeld te krijgen van het temperatuurgradint:

Het zand zal de komende week nog gaan drogen, het is een mix van 70/30 zand:cocopeat. De afmetingen van het terrarium zijn 50*30*30 (l*b*h) en er hangt een 40 watt spotje in. Er komt nog een waterbakje in en ik wil eigenlijk nog een grassoort of iets dergelijks maar weet nog niet wat ik daarvoor ga gebruiken. Daarnaast wil ik wellicht nog een tak van linksvoor (beneden) naar linksachter (boven) leggen omdat deze soort naar mijn weten 'goed' kan klimmen.

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog tips en of feedback?

edit: de schorpioen is nog niet aangeschaft!

Met vriendelijke groet,

Jesse Willems

JesseWillems
Instar 1
*

« Antwoord #1 Gepost op: 11 oktober 2013, 10:43:16 »

H. troglydotes moet H. troglodytes zijn natuurlijk..
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 11 oktober 2013, 12:50:16 »

Welkom hier!  Wink

Mooie soort om mee te beginnen. De bak ziet er ook goed uit voor deze soort.
Ik kan wel een kleine tip meegeven, zorg ervoor dat er niet teveel ruimte tussen de stenen zit.
Deze soort klemt zichzelf graag in tussen de stenen.

Temperaturen zien er goed uit en als de bak iets droger is heb je een ideaal habitat voor deze soort  Smiley

Job
Global Moderator

« Antwoord #3 Gepost op: 11 oktober 2013, 16:59:58 »

Nette bak hoor!
Zoals Jeroen al aangaf, iets meer plattere stenen op elkaar. En als het diertje er eenmaal in zit, oppassen met de vingertjes!
Deze dieren kunnen vanuit een erg krappe ruimte perfect steken.
JesseWillems
Instar 1
*

« Antwoord #4 Gepost op: 12 oktober 2013, 13:56:15 »

rechts heeft de schorpioen erg krappe ruimtes tot zijn beschikking, hier had ik al rekening mee gehouden (dit is alleen niet super duidelijk op de foto..) Links zal ik echter nog even kijken naar mogelijkheden, ik kan het zand daar ook ophogen.

Steken deze dieren snel? Heb vernomen dat de giftigheid erg meevalt in ieder geval..
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #5 Gepost op: 12 oktober 2013, 20:53:22 »

Ze steken niet snel, zolang je ze maar gewoon met rust laat heb je sowieso weinig om je zorgen over te maken.
Hun giftigheid is inderdaad laag, dus dat is altijd weer een voordeel Wink

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: