Schorpioenenforum
12 november 2019, 03:50:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Parabuthus transvaalicus  (gelezen 2566 keer)
Daoud
Instar 4

« Gepost op: 25 augustus 2013, 18:15:52 »

Ik hou sinds gisteren een koppel adult P. transvaalicus in een critter-box van 30x20x20 en ze vechten als razend. De kweker had me verwittigd dat alhoewel ze bij hem samenzaten (in een even grote box) er grote kans was dat ze elkaar even zouden "aftasten" maar dit noem ik niet meer "aftasten" Undecided schuilplaats genoeg maar ze blijven vechten. Wat moet ik doen? Afwachten of uit elkaar halen? Ik vond het zo leuk dat ze al samenzaten maar dit had ik niet verwacht en ik wil geen ongelukken. Ik heb geen ervaring met deze soort.

Dank en groeten,

David

Greenwitch
Global Moderator
Geslacht: Vrouw

I'm wild and reckless; I should be acting my age.

« Antwoord #1 Gepost op: 25 augustus 2013, 22:33:49 »

solitair zetten

Ik verbeeld me niks, maar het ontbreekt me niet aan verbeelding.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 26 augustus 2013, 08:28:35 »

Eens met Greenwitch, apart zetten  Wink
Voor hetzelfde geldt is de dame zwanger, dan worden het regelrechte klerelijers  Grin

Daoud
Instar 4

« Antwoord #3 Gepost op: 26 augustus 2013, 11:27:54 »

Bedankt beiden, is gebeurd!

Michiel
Adult

« Antwoord #4 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:35:55 »

Apart zetten...anders heb je straks een zeer goed doorvoed vrouwtje

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Daoud
Instar 4

« Antwoord #5 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:54:01 »

Heb ik gedaan Michiel Wink en de kweker zei dat ze al onlangs gepaard (gedanst) hadden dus zoals Jeroen zei is ze misschien zwanger en daardoor pissig, in elk geval zegt mijn boekje dat ze kannibalistisch zijn. Geen risico nemen dus. Ik vind ze wel geweldig! Nouja, ik moet ze nog leren kennen Wink

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #6 Gepost op: 26 augustus 2013, 22:28:41 »

Zijn zeker erg mooie dieren, denk wel om het gif wegslaan/spuiten/sprayen/etc  Wink

Voor de zekerheid even een veiligheidsbrilletje op bij deze soort  Wink

Daoud
Instar 4

« Antwoord #7 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:12:08 »

Ja hoor Jeroen, ik heb nog enkele veiligheidsbrillen van een k*tjob vroeger en ga ze zeker gebruiken om deze soort te verzorgen, ik zie al slecht genoeg  icon_biggrin Ik vind ze keileuk en ik zie ze vaak - ze liggen ook vaak in de schuilplaatsen (kleine bloempotjes, half ingegraven en wat kurk maar daar zitten ze niet onder totnogtoe) maar maken veel wandelingetjes, misschien is dat omdat ze de boel nog verkennen en mindert dat nog. Over mogelijke zwangerschap; ze hebben dus gepaard (dat zou 2 maand geleden zijn) en het vrouwtje is zowiezo een tikje groter maar alle tergites staan een beetje uit elkaar dus met een streepje grijs ertussen van 1,5mm terwijl het mannetje egaal zwart is - zou dit willen zeggen dat ze inderdaad zwanger is?

Groet, David

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #8 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:47:20 »

Kan deze soort niet goed genoeg om te zeggen dat het bij 2 maanden al zichtbaar is Wink
Kun je misschien een foto maken?

Daoud
Instar 4

« Antwoord #9 Gepost op: 29 augustus 2013, 19:01:13 »

Vals alarm, ze ligt graag bovenop een stuk kurk en is dan helemaal gebogen en vandaar. Op vlakke bodem is er niks te zien  icon_biggrin

lescrinier
Instar 3

« Antwoord #10 Gepost op: 29 augustus 2013, 19:05:59 »

Vals alarm, ze ligt graag bovenop een stuk kurk en is dan helemaal gebogen en vandaar. Op vlakke bodem is er niks te zien  icon_biggrin
Heb je foto's van de diertjes? Heb ze altijd al willen hebben maar kan me telkens net op tijd zelf bij de tijd zetten 😄
Daoud
Instar 4

« Antwoord #11 Gepost op: 01 september 2013, 18:56:33 »

Nee, gaat effe niet ma google gewoon "Parabuthus transvaalicus photo"

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: