Schorpioenenforum
12 november 2019, 04:21:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Orthochirus innesi  (gelezen 2383 keer)
Daoud
Instar 4

« Gepost op: 15 juni 2013, 10:38:50 »

Hallo iedereen,

Is 25 euro een normale prijs voor deze soort (volwassen) en hoe zie je het geslacht? Solitair houden of niet?

Dank en groeten,

David

Daoud
Instar 4

« Antwoord #1 Gepost op: 15 juni 2013, 23:19:05 »

Ok, te laat, heb al een koppeltje gekocht - pectines van het mannetje zijn duidelijk veel langer dan die van het vrouwtje - ze moeten nog 1 of 2 keer vervellen, ik schat ze instar 5 ofzo maar ik zie net dat de linker - pectine van het mannetje een gap vertoont - er lijken 2 tandjes "weg" - kan dit kwaad voor het beestje? Is wildvang, mischien ruzie gehad met een collega? Ik leer het niet in men enthousiasme he om eerst dubbel te kijken he whip2

Michiel
Adult
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 16 juni 2013, 21:25:33 »

Mannetjes zijn ook kleiner en slanker gebouwd. Nee, het kan geen kwaad als er wat tandjes missen...25 euro per stuk is redelijk goedkoop zelfs..

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Michiel
Adult

« Antwoord #3 Gepost op: 16 juni 2013, 21:26:09 »

vergeten te schrijven: Orthochirus innesi, niet ennesi... Smiley

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #4 Gepost op: 17 juni 2013, 07:12:20 »

Mannetjes zijn ook kleiner en slanker gebouwd. Nee, het kan geen kwaad als er wat tandjes missen...25 euro per stuk is redelijk goedkoop zelfs..

Dat dacht ik ook meteen, 25 euries is geen geld voor die dieren.
Doe je goed David  Grin

Daoud
Instar 4

« Antwoord #5 Gepost op: 17 juni 2013, 13:05:22 »

Ha, da's allemaal goed nieuws! 't Zijn hele leuke diertjes maar er was iemand me voor en die 2 die ik heb waren de enigen die over waren waaraan je het geslacht kon zien, de anderen zijn instar 3 of 4 - heb trouwens vriendjes gemaakt met die persoon, lijkt me veel over schorpioenen te weten en heeft 2 zwangere Parabhutus transvaalicus, was ik al even naar op zoek. Ook heeft die heelwat Tityus- en Androctonussoorten. Mijn Androctonus bicolor doen het niet goed - instar 2 en 3 van de 5 zijn gestorven, doe nochtans zoals de care-sheet zegt. De Hottenttota saulcyi (instar 3) doen het uitstekend. Dat begint hier een hele dierentuin te worden.
Ik had graag nog een mannetje en enkele vrouwtjes van die O. innesi gehad, is hier iemand op 't forum? Als ik het goed begrijp kan ik ze communaal houden eens ze volwassen zijn? 't Zou te gek zijn om te gokken op de diertjes in de winkel want voor hetzelfde geld kom ik thuis met enkel mannetjes en 25 euro is dus niet duur voor die soort maar toch teveel om te gokken. Ik hou ze dus op zand (eerst natgemaakt en laten drogen, weet niet of ze graven? Men zegt van wel maar daar zie ik niets van tot dusver). En ik heb ook nog een S. maurus palmatus gekocht, leuk beestje, hoe zie je daar het geslacht? Valt daar mee te kweken? Mijn ervaring is dat de meesten van die woestijnkereltjes lastige klanten zijn en kannibalistisch.

Bedankt jongens, zal me nu maar even met celbiologie bezighouden, examens he, wordt er gek van. Ben zeer genteresseerd naar het onderzoek van slangen- en schorpioenengif voor kankerbestrijding, ik had het er met de prof over en die zei dat je dat vanuit verschillende hoeken kan benaderen maar dacht toch het meest aan bio-medische, wat denken jullie daarover? Ik moet stillaan beginnen kiezen....

Groeten,

David

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #6 Gepost op: 17 juni 2013, 19:32:44 »

Bij S. maurus kun je het beste kijken naar het genitaal opperculum, zie mijn caresheet op het forum Wink

Daoud
Instar 4

« Antwoord #7 Gepost op: 17 juni 2013, 22:27:20 »

Goede caresheet, Jeroen! Ik kan wel niet het geslacht zien, het dier moet nog 1 of 2 keer vervellen. het genitaal opercullum zegt niks voor mij; kan allebei wezen maar hij/zij is mat van kleur maar de fixed-finger lijkt me eerder lang dus ik heb geen idee.. Goed dat je die care-sheet plaatste, ik had hem gezet zoals Androctonus maar blijkbaar vragen ze iets meer vocht. Dus op zand (eerst natgemaakt en op een matje gedroogd) maar dat is volgens de sheet te droog - als ik nu eens wat cocopeat in een hoekje doe en een beetje vochtig hou? Goed idee?

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #8 Gepost op: 17 juni 2013, 22:41:52 »

Ze houden wel van vocht zo nu en dan (overigens doen de meeste woestijn schorpioenen dat wel).
Dus zeker een goed idee om zeker eens per week even een hoekje te bevochtigen Wink

Daoud
Instar 4

« Antwoord #9 Gepost op: 17 juni 2013, 22:53:36 »

Okidoki, bedankt!

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: