Schorpioenenforum
07 december 2019, 13:29:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Voeren  (gelezen 2859 keer)
Aartmans
Instar 3
Geslacht: Man

« Gepost op: 29 juni 2010, 10:45:48 »

Ik heb een terrarium van 100x40 en ik wilde de schorpioenen voeren door ze tijdelijk in een kleine bak te zetten om te voeren.
Dit om te kijken hoeveel ze eten en om krekel resten te vermijden. De bakjes waar ze dan in zitten is 25x15. Maar nu mijn vraag: hoelang moet ik ze de tijd geven zo dat ze eten wat ze nodig hebben/willen. En zijn er meer die dit ook op die manier doen of gooien jullie de krekels gewoon in het terrarium.

3 Pandinus imperator + 1 Hadrurus arizonensis
AlanMM
Instar 2
**

« Antwoord #1 Gepost op: 29 juni 2010, 11:48:10 »

Lijkt me redelijk stresserend om dit (telkens) te doen om krekelresten te vermijden... Ook totaal tegen hun natuur in om hun prooi niet in hun leefomgeving te kunnen vangen.
Nu, de vraatzuchtige schorpioenen zullen dit wel nemen (en redelijk snel ook).

Ik gooi altijd alles in hun terrarium, en haal daarna de resten uit, die makkelijk te vinden zijn bij alle schorpioenen vind ik.

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #2 Gepost op: 29 juni 2010, 12:10:44 »

Aangezien ik weet dat het om Pandinus imperator gaat met een lengte van zo'n 5 cm (even snel ingeschat) kan het terrarium wat aan de grote kant zijn om makkelijk hun prooi te pakken.

In plaats van ze er steeds uit te vissen zou ik een deel van het terrarium afsluiten met een schot waardoor de oppervlakte wat kleiner wordt en ze hun prooi makkelijker kunnen vinden.

Maar op zich zouden ze zelfs in het grote formaat terrarium wel hun voedsel moeten kunnen vangen.
Met die lengte zijn ze vaak nog aardig vraatzuchtig  Wink

Gewoon een aantal krekels erin gooien en na een dag checken. Eventueel kun je dan besluiten de krekels nog iets langer te laten zitten.

Michiel
Adult

« Antwoord #3 Gepost op: 29 juni 2010, 14:51:39 »

dat zou voor mij onwerkbaar zijn, dan moet ik zo'n 200 schorpioenen uit hun bakjes halen, in een ander bakje zetten en dan voeren. Het lijkt mij een niet echt zinnige methode die je daar voorstelt. Ik denk dat dit namelijk bij elkaar meer tijd kost dan wanneer je steeds voedselresten verwijdert. Daarbij komt nog de stressfactor van het verplaatsen voor de dieren. Ik gooi de krekels gewoon in de bakjes en verwijder wekelijks, of soms meer, de voedselresten.....

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Aartmans
Instar 3

« Antwoord #4 Gepost op: 30 juni 2010, 08:41:26 »

Oke, bedankt voor de info  Grin
Het is natuurlijk makkelijker om er wat krekels in de bak te gooien  laughing9
Dus doe ik dat ook.  Grin Grin

3 Pandinus imperator + 1 Hadrurus arizonensis
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: