Schorpioenenforum
07 december 2019, 19:58:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: stigmurus  (gelezen 3627 keer)
Daoud
Instar 4

« Gepost op: 27 september 2012, 21:22:13 »

Ja, toch weer te lang gewacht en nu zit ik met m'n dikke vriendin in hetzelfde bakje!! Nu heeft ze alweer kleintjes!

Greenwitch
Global Moderator
Geslacht: Vrouw

I'm wild and reckless; I should be acting my age.

« Antwoord #1 Gepost op: 27 september 2012, 23:28:33 »

Dan willen we toch echt eens beschuit met muisjes zien icon_biggrin

Ik verbeeld me niks, maar het ontbreekt me niet aan verbeelding.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 28 september 2012, 06:35:23 »

Hahaha die beesten blijven gaan!  Grin

Nemesis
Deathstalker
Administrator

Fumareta Hana no Namea mo Shirazuni.

« Antwoord #3 Gepost op: 28 september 2012, 14:24:45 »

Wat nou schorpioen.... 't zijn konijnen..... Roll Eyes icon_biggrin

Daoud
Instar 4

« Antwoord #4 Gepost op: 28 september 2012, 19:31:42 »

Ik zie dat ik in m'n haast vergat te vertellen waar het juist om gaat; ik zat al te twijfelen of ze weer zwanger was maar heb te lang gewacht om de kleintjes van het 1e nestje (die al instar 3 zijn in no-time) eruit te halen. Dus nu zitten de nieuwtjes op haar rug maar met 5 oudere zusjes erbij - kan dit kwaad? En ik bedoel vooral met voeren want de grote zusjes moeten ondertussen ook eten? Dit gaat me erg snel Shocked

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #5 Gepost op: 28 september 2012, 21:34:16 »

Volgens mij gaat dat bij T. stigmurus wel goed. Die kunnen zover ik weet met een hoop verschillende leeftijden bij elkaar gehouden worden zonder veel problemen.

Maar Michiel is vele malen beter in Buthidae dan ikzelf, dus even wachten op zijn antwoord zou ik zeggen Wink

Michiel
Adult

« Antwoord #6 Gepost op: 30 september 2012, 08:23:27 »

Klopt wat Jeroen zegt. Je kunt ze gewoon bij elkaar houden, alle leeftijden door elkaar. Groeien ze sneller ook...Dit geldt niet voor alle Tityussoorten, dat ze zo verdrasgzaam zijn...

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #7 Gepost op: 30 september 2012, 20:18:24 »

Klopt wat Jeroen zegt. Je kunt ze gewoon bij elkaar houden, alle leeftijden door elkaar. Groeien ze sneller ook...Dit geldt niet voor alle Tityussoorten, dat ze zo verdrasgzaam zijn...

Ik onthou steeds meer over Buthidae, wordt bijna eng  icon_biggrin

Michiel
Adult

« Antwoord #8 Gepost op: 30 september 2012, 20:29:55 »

Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen, Jeroen:-)  ik weet nog steefs niet veel over Scorpionidae

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Daoud
Instar 4

« Antwoord #9 Gepost op: 30 september 2012, 23:20:38 »

Bedankt jongens!

Riengroeneweg
Instar 2
**

« Antwoord #10 Gepost op: 01 oktober 2012, 09:53:34 »

Jullie kunnnen nog wat van elkaar leren dus  icon_biggrin
Daoud
Instar 4

« Antwoord #11 Gepost op: 01 oktober 2012, 19:40:38 »

Dus als ik het goed begrijp mag ik gewoon krekeltjes erbij kieperen om de ouderen te voeren? En die gaan geen kleintjes opeten?
Ik heb nl. een dode G. ankarana inst3 gevonden en er was flink aan geknabbeld door een krekel die er nog bijzat. Ik heb die krekel over het hoofd gezien en vergeten eruit te halen.
Die krekel (zo groot als het mesosoma dus dat mag niet te groot zijn voor ankarana) heeft er 2 weken bijgezeten en nu vraag ik me af of de schorpioen toevallig gestorven is en de krekel er is aan beginnen eten ofdat de krekel de schorpioen heeft gedood - kan dat??
Vandaar dat ik me zorgen maak over die krekels - ze lijken me niet zo onschuldig ofwel??

Michiel
Adult

« Antwoord #12 Gepost op: 02 oktober 2012, 08:40:46 »

Je kunt er gewoon krekeltjes bij gooien, maar het is goed om alle niet gegeten krekels er na 2-3 dagen te verwijderen...

Daoud
Instar 4

« Antwoord #13 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:12:41 »

Je kunt er gewoon krekeltjes bij gooien, maar het is goed om alle niet gegeten krekels er na 2-3 dagen te verwijderen...

Ja, Michiel, dat doe ik normaal wel maar kun je me vertellen of een krekel een schorpioen kan doden - dat lijkt me eigenlijk niet tenzij de schorpioen erg verzwakt is - je moet weten dat ik ondertussen al heelwat schorpioenen heb en soms iets over het hoofd zie. Dus mijn vraag is: "Zijn krekels vijanden van schorpioenen en vallen ze de schorpioenen aan of heeft het eigenlijk te maken met zwakke schorpioenen, als er zoiets gebeurt en dan is het niet zo erg want dan was de schorpioen toch maar een kneus?"

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #14 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:23:26 »

In principe kunnen krekels de schorpioen alleen doden als deze verzwakt is, net verveld of bezig met vervellen.
Anders slaat de schorpioen hem wel weg.  Wink

Michiel
Adult

« Antwoord #15 Gepost op: 03 oktober 2012, 14:16:33 »

Wat Jeroen zei Wink

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: