Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:57:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: mijn bakje  (gelezen 2111 keer)
lescrinier
Instar 3

« Gepost op: 13 september 2012, 21:10:12 »

bij deze mijn terra er even op zetten.
is voorzien van goed veel schuilplaatsen, waardoor ze ook niet meer te zien zijn Grin
er zitten dus 3 p. imperators in vestopt, allen onder de stronk denk ik.

Daoud
Instar 4

« Antwoord #1 Gepost op: 13 september 2012, 22:08:09 »

Mooi! Maar schuilplaatsen=schuilen en dat is goed - bij schorpioenen (en veel reptielen) moet je niet verwachten dat ze een "dansje" doen, elke keer als jij kijkt.

Het leuke aan de hobby vind ik leren en lezen en dan hou je meer soorten die elk een andere levenswijze hebben en dan is er altijd ergens wel iets te zien. Ik heb nog maar 8 soorten in droog/beetje vochtig/ vochtig bakje en hier is altijd wat te zien! De Hadrurus doet nu aan grondwerken en de ankarana's zijn aan 't eten en zometeen moet ik 2 C. hentzi vrouwtjes uitvangen want ik ben zeker dat ze zwanger zijn en de T. confluens laten zich ook zien enz. - 't Zijn nachtwezens, dat mag je niet vergeten.

Veel plezier wens ik je!!

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 13 september 2012, 22:25:31 »

In ieder geval heb je een redelijk mooie bak om naar te kijken als je dieren zich niet laten zien  icon_biggrin

Verder ben ik het eens met Daoud Smiley

lescrinier
Instar 3

« Antwoord #3 Gepost op: 14 september 2012, 05:50:12 »

Mooi! Maar schuilplaatsen=schuilen en dat is goed - bij schorpioenen (en veel reptielen) moet je niet verwachten dat ze een "dansje" doen, elke keer als jij kijkt.

Het leuke aan de hobby vind ik leren en lezen en dan hou je meer soorten die elk een andere levenswijze hebben en dan is er altijd ergens wel iets te zien. Ik heb nog maar 8 soorten in droog/beetje vochtig/ vochtig bakje en hier is altijd wat te zien! De Hadrurus doet nu aan grondwerken en de ankarana's zijn aan 't eten en zometeen moet ik 2 C. hentzi vrouwtjes uitvangen want ik ben zeker dat ze zwanger zijn en de T. confluens laten zich ook zien enz. - 't Zijn nachtwezens, dat mag je niet vergeten.

Veel plezier wens ik je!!

Heb de bak zo ingericht zoals de dieren het het liefst hebben dus was me er van bewust.  
Ik had ze evengoed op een dun laagje kunnen zetten als ik een dansje wilde zien. Genieten doe ik er in ieder geval Wel van. Het is elke keer weer de spannende vraag of er 1 aan de oppervlakte zit Grin en denk ook niet dat ik er verstandig aan zou doen door meteen 8 soorten te houden.
klein beginnen is denk ik het verstandigste, uitbreiding kan later nog.
ben het slachtoffer van men eigen bak, aangekleed zoals de dieren het willen en daar hebben ze 100% gebruik van gemaakt laugh
Daoud
Instar 4

« Antwoord #4 Gepost op: 14 september 2012, 22:41:12 »

Goed gedaan!!!

Thibaut Vds
Instar 4
Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: 15 september 2012, 08:38:49 »

Mooie bak.
ries en leni
Instar 1
*