Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:58:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Iets advies over bodem keuze nodig.  (gelezen 1170 keer)
Job
Global Moderator
Geslacht: Man

« Gepost op: 10 september 2012, 19:48:24 »

Ik zit met een klein probleempje Roll Eyes

Al mijn kleinere schorpioenen zoals de R.garridoi, G.flavopiceus en B.jacksoni zitten op turf.
Nu is dit makkelijk aangezien dit in alle bakken zit, alleen graven de dubia's zich hier in.
Ernstig nadeel van de beestjes.

Kan ik de dieren die vochtiger moeten zitten ook op zand zetten? En dan gewoon goed voorzien van vocht dmv waterbakjes en sproeien?
Hier kunnen de dubia's zich namelijk niet ingraven.

De imperator groep en de andere gravers, vissen ze wel uit de bodem. Daar doe ik dus verder niets aan.
Michael
Instar 3

« Antwoord #1 Gepost op: 11 september 2012, 01:25:25 »

Zou alles gewoon lekker op turf laten zitten,vochtigheid is daarop veel beter te reguleren.
Heb zelf bijna alleen maar woestijn prikkers zitten en kan je vertellen,dat een dubia zich in zand net zo snel ingraaft als in turf  Wink
Wat ik altijd deed was de dubia op zijn rug neerleggen,erg hongerige of felle dieren waren dan binnen een mum van tijd bezig met de prooi.
En bij de dieren die wat meer afwachten,kneep ik de kop van de dubia plat en evengoed de dubia op zijn rug in de bak.
Op die manier graaft de dubia zich niet meer 1,2,3 in en heeft de schorpioen even tijd,om het aan te kijken en jij kan zien of de prooi word gegeten  Wink
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: