Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 07:57:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Wat voeren jullie aan je schorpioen(en)  (gelezen 10208 keer)
metaltinus
bassstard
Instar 4
Geslacht: Man

ieder keesie heeft zo zijn beesie

« Antwoord #20 Gepost op: 17 oktober 2011, 21:26:14 »

pissebedden en kruisspinnen aan m'n E. flavicaudis cluppie

ya bastard
RobK
Instar 3

« Antwoord #21 Gepost op: 18 oktober 2011, 19:30:10 »

pissebedden en kruisspinnen aan m'n E. flavicaudis cluppie

Heb onlangs ook een bak vol pissebedden verzameld voor de winter, die ik aan mijn Euscorpius ga voeren. 
metaltinus
bassstard
Instar 4

« Antwoord #22 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:17:31 »

krijg er trek van... icon_biggrin

ya bastard
Thibaut Vds
Instar 4

« Antwoord #23 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:14:26 »

Ik niet meteen...  icon_bounce icon_pale
RobK
Instar 3

« Antwoord #24 Gepost op: 24 oktober 2011, 16:27:34 »

Hahaha ... smakelijk zou ik zeggen  Grin

Vandaag was ik bij Dutch-Rana om wat stofkrekeltjes te halen. Ik vroeg wat hij nog voor ander kleiner kruipend goed om te voeren (ik vind stofkrekeltjes zo snel groeien). Hij gaf me een doosje ovenvisjes.
Ze zagen er uit als de zilvervisjes die ik vroeger wel eens in de kast zag kruipen. Heb eens een doosje meegenomen om aan mijn jonge Uroctonus te voeren.
Ben benieuwd hoe ze dit vinden.
Iemand hier toevallig al ervaring mee ?
Falkon
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 24 oktober 2011, 17:18:37 »

Hoofdvoer krekels. Verder weideplankton. Tuin is 1600m dus ik vang hier wel wat diertjes.
Leg ook busseltjes hout ,stro enz... om insecten te lokken.
Lekker gratis voer.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #26 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:37:59 »

Hahaha ... smakelijk zou ik zeggen  Grin

Vandaag was ik bij Dutch-Rana om wat stofkrekeltjes te halen. Ik vroeg wat hij nog voor ander kleiner kruipend goed om te voeren (ik vind stofkrekeltjes zo snel groeien). Hij gaf me een doosje ovenvisjes.
Ze zagen er uit als de zilvervisjes die ik vroeger wel eens in de kast zag kruipen. Heb eens een doosje meegenomen om aan mijn jonge Uroctonus te voeren.
Ben benieuwd hoe ze dit vinden.
Iemand hier toevallig al ervaring mee ?

Heb er wel eens van gehoord maar verder gaat mijn ervaring niet daarmee, dus als ze het eten post het dan even in een apart topic  Smiley

Flutzel
Instar 1
*
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #27 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:04:45 »

Is er eigenlijk een groot verschil tussen de huiskrekel en de steppekrekel?
Buiten de kleur en het geluid dan? Ik vind het tjirpen wel lekker hoor daar niet van, maar vind de voedingswaarde voor mijn schorpioen toch wel belangrijker dan dat ik een lekker geluidje in huis heb  Smiley
Of maakt dat verder niet uit? En eet een schorpioen ook bij momenten fruit? Stomme vraag wss, maar
mijn gekkos deden dat wel (in papvorm dan). Heb nog nergens gelezen of dat bij een schorpioen ook moet of kan of goed zou zijn?
Job
Global Moderator

« Antwoord #28 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:35:56 »

Is er eigenlijk een groot verschil tussen de huiskrekel en de steppekrekel?
Buiten de kleur en het geluid dan? Ik vind het tjirpen wel lekker hoor daar niet van, maar vind de voedingswaarde voor mijn schorpioen toch wel belangrijker dan dat ik een lekker geluidje in huis heb  Smiley
Of maakt dat verder niet uit? En eet een schorpioen ook bij momenten fruit? Stomme vraag wss, maar
mijn gekkos deden dat wel (in papvorm dan). Heb nog nergens gelezen of dat bij een schorpioen ook moet of kan of goed zou zijn?

Ik kan je vertellen dat je er uiteindelijk knettergek van word, dat Campinggevoel/vakantiegevoel is er zo af met dat getjirp in huis.
Kwa voedingswaarde zit er geen verschil in, zolang je de voedseldieren maar goed verzorgt.
En fruit eten ze niet
Flutzel
Instar 1
*
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #29 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:43:31 »

Ik kan je vertellen dat je er uiteindelijk knettergek van word, dat Campinggevoel/vakantiegevoel is er zo af met dat getjirp in huis.
Kwa voedingswaarde zit er geen verschil in, zolang je de voedseldieren maar goed verzorgt.
En fruit eten ze niet

Ok bedankt Heretic (weeral  Smiley). Tot nu toe ben ik nog steeds niet knetter geworden ervan, ook niet in de jaren dat ik gekkos had en zolang ik het nog kan aanhoren en het verder geen verschil maakt qua voedingswaarde haal ik deze nog dan  Smiley
RobK
Instar 3

« Antwoord #30 Gepost op: 11 november 2011, 10:38:11 »

Oorwormen .... vind ze regelmatig op groen dat ik voor mijn wandelende takken ga halen. Als er een oorworm op zit daat deze regelrecht het bakje met Euscorpius in. Met smaak wordt deze verorberd  Grin
metaltinus
bassstard
Instar 4

« Antwoord #31 Gepost op: 11 november 2011, 18:47:05 »

Oorwormen .... vind ze regelmatig op groen dat ik voor mijn wandelende takken ga halen. Als er een oorworm op zit daat deze regelrecht het bakje met Euscorpius in. Met smaak wordt deze verorberd  Grin
goed om te weten... Wink

ya bastard
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: