Schorpioenenforum
22 juli 2019, 04:43:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Nestjes van de afgelopen tijd (Tityus en Rhopalurus garridoi)  (gelezen 2191 keer)
Michiel
Adult
Geslacht: Man

« Gepost op: 16 november 2011, 22:48:56 »

Wat nestjes van de afgelopen tijd:

Rhopalurus garridoi, Tityus obscurus, Tityus confluens, Tityus tamayoi, Tityus trinitatis.

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #1 Gepost op: 16 november 2011, 22:50:35 »

Dat gaat lekker bij jouw  Grin

Mooie nestjes!

Michiel
Adult

« Antwoord #2 Gepost op: 17 november 2011, 10:32:06 »

Thanks! Jammer alleen dat de nestjes van T.tamayoi en T.confluens wat mislukte...Van de laatste soort bleven er twee jongen over van het nestje, de rest was van de rug gevallen of niet goed verveld naar instar 2. Bij de tamayoi's, kwamen er zes jongen van de rug en vier gingen er binnen een week dood. Maar goed, T.confluens is toch parthenogenetisch en van de tamayoi's heb ik nog een zwangere dame zitten.

Voor al mijn foto's geldt � copyright! Wil je er een gebruiken, vraag mij dan even om toestemming.
Nemesis
Deathstalker
Administrator

Fumareta Hana no Namea mo Shirazuni.

« Antwoord #3 Gepost op: 17 november 2011, 20:51:21 »

*Jaloers*

Gratz met een hoop mooie ruggetjes vol Cheesy , ik baal als een stekker......ik had het al tegen Jeroen gezegt,
Maar na een succesvolle paaring heeft m`n vrouwtje Rhopalurus garridoi de geest gegeven Cry Cry Cry
 cussing cussing cussing cussing BangHead

maar ik heb nog een vrouwtje Tityus magnimanus die bijna op ploppen staat, dus ik houd hoop icon_biggrin icon_biggrin

Michiel
Adult

« Antwoord #4 Gepost op: 18 november 2011, 08:49:14 »

Das ook snel Thierry, dat die dame dood ging??? Die had je van de zomer van mij toch? Enig idee wat er gebeurt is? Jouw vrouwtje was een "zus" van de vrouwtjes hierboven .....

Nemesis
Deathstalker
Administrator

« Antwoord #5 Gepost op: 18 november 2011, 11:10:05 »

ik heb "hun" op 31 augustus 2011 van je gehad, en gelijk bij elkaar gezet de paring volgde binnen enkele uurtjes daarna.
ong. eind september een week voordat ze de geest gaf heb ik haar nog levend aangetroffen, oude krekel lijkjes verwijderd, opnieuwgevoerd en water gegeven, als ik moet gokken zou het kunnen zijn dat mijn "bak" omstandig heden niet goed waren, maar het mannetje dendert nu nog vrolijk door de bak heen, net zoals de rest van m`n scorps.

Ik vraag me zelf ook af, of het wel verstandig of ik door moet blijven gaan met het blijven "proberen" om te kweeken, zeker na dit soort situaties.
eerst ben je helemaal happy en daarna gewoon pissed omdat dit gebeurd... Sad

Michiel
Adult

« Antwoord #6 Gepost op: 18 november 2011, 23:31:44 »

ik heb "hun" op 31 augustus 2011 van je gehad, en gelijk bij elkaar gezet de paring volgde binnen enkele uurtjes daarna.
ong. eind september een week voordat ze de geest gaf heb ik haar nog levend aangetroffen, oude krekel lijkjes verwijderd, opnieuwgevoerd en water gegeven, als ik moet gokken zou het kunnen zijn dat mijn "bak" omstandig heden niet goed waren, maar het mannetje dendert nu nog vrolijk door de bak heen, net zoals de rest van m`n scorps.

Ik vraag me zelf ook af, of het wel verstandig of ik door moet blijven gaan met het blijven "proberen" om te kweeken, zeker na dit soort situaties.
eerst ben je helemaal happy en daarna gewoon pissed omdat dit gebeurd... Sad

Dit soort dingen overkomt ons allemaal wel eens, Thierry. Het suckt natuurlijk, maar je hoeft je pas vragen te gaan stellen als het erg vaak gebeurt zeg maar Smiley

Nemesis
Deathstalker
Administrator

« Antwoord #7 Gepost op: 19 november 2011, 18:38:38 »

Ja daar heb je wel gelijk in,
Maar ik baal er personelijk zeker van omdat je me juist had gewaarschuwd.
maar dit is weer een mooi voorbeeldje van Vallen en Opstaan Smiley

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: