Schorpioenenforum
15 oktober 2019, 08:59:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Wie zoekt die vind?  (gelezen 3446 keer)
Flutzel
Instar 1
*
Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 01 november 2011, 15:13:17 »

Hey,

ik heb Scorpio maurus in mijn hoofd zitten en krijg hem er niet uit  Grin
Maar na gelezen te hebben wat ik kon lezen heb ik toch nog een paar vragen:

- Ik had eruit begrepen dat S. maurus nog best moeilijk te krijgen was, en dat het meestal wildvang is waardoor je niet weet of je een jongere of een oudere schorpioen hebt, klopt dat of is dat intussen veranderd?

- Ik heb nu alleen een P. cavimanus, maar is de S. maurus van hetzelfde beginnersniveau?

- Op welke ondergrond moet een S. maurus nou eigenlijk want ik lees zowel woestijn als tropisch? Op de foto's van Jeroen zijn museumbezoek in Luik staat dat hij van egypte afkomt (dat lijk op alcohol), wat mij woestijn lijkt ipv tropisch? Daarom dat ik het even vraag voor alle zekerheid.

- Hoe is hij/zij qua gif? Is dat vergelijkbaar met een P. cavimanus (die ik nou heb) of moet ik me dan een toch wel sterker niveau inbeelden?

- Zouden jullie eventueel een paar ervaringen over het doen en laten van de S. maurus willen neerschrijven?

Alvast bedankt voor eventuele reacties  Smiley
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 01 november 2011, 15:46:55 »

- Ik had eruit begrepen dat S. maurus nog best moeilijk te krijgen was, en dat het meestal wildvang is waardoor je niet weet of je een jongere of een oudere schorpioen hebt, klopt dat of is dat intussen veranderd?

Nog steeds zo, zeker omdat nakweek lastig schijnt op te kweken.

- Ik heb nu alleen een P. cavimanus, maar is de S. maurus van hetzelfde beginnersniveau?

Ongeveer hetzelfde niveau, ze hebben misschien iets meer eisen op gebied van bodem etc.
Temperatuur te hoog vinden ze bijvoorbeeld absoluut niet fijn.

- Op welke ondergrond moet een S. maurus nou eigenlijk want ik lees zowel woestijn als tropisch? Op de foto's van Jeroen zijn museumbezoek in Luik staat dat hij van egypte afkomt (dat lijk op alcohol), wat mij woestijn lijkt ipv tropisch? Daarom dat ik het even vraag voor alle zekerheid.

Zand waar ze goed in kunnen graven, ik verwijs hierbij naar mijn caresheet.

- Hoe is hij/zij qua gif? Is dat vergelijkbaar met een P. cavimanus (die ik nou heb) of moet ik me dan een toch wel sterker niveau inbeelden?

Vergelijkbaar Wink

- Zouden jullie eventueel een paar ervaringen over het doen en laten van de S. maurus willen neerschrijven?

Zie mijn caresheet van mijn kant, de anderen hebben misschien andere ervaringen Smiley

Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #2 Gepost op: 01 november 2011, 16:54:55 »

Hey Jeroen, sorry dat ik hem onder het verkeerde topic had geplaatst, my bad.
Heb je care sheet intussen gelezen   Smiley

Wel jammer dat nakweek lastig schijnt op te kweken...Vind het altijd wel een prachtig zicht die overvolle ruggetjes...Ik zou zeggen een uitdaging? Of moet ik eerder zeggen een verloren gewaande zaak?

Dus als ik eentje zou willen is het eigenlijk min of meer pakken wat je voorgeschoteld krijgt of hoe dan?

De eisen op gebied van bodem en temperatuur zou ie gewoon krijgen hoor, dat er wat meer werk in zou zitten vind ik helemaal niet erg, juist leuk (maar ik heb er dan ook maar een of twee, buiten de normale viervoeters  Wink).

In elk geval al bedankt  Smiley
Dar
Het monster
Instar 4

« Antwoord #3 Gepost op: 01 november 2011, 20:06:09 »

Je ziet ze wel eens op beurzen, alleen niet zo heel vaak.

Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #4 Gepost op: 01 november 2011, 22:03:59 »

Hey Jeroen, sorry dat ik hem onder het verkeerde topic had geplaatst, my bad.

No problemo  Wink

Wel jammer dat nakweek lastig schijnt op te kweken...Vind het altijd wel een prachtig zicht die overvolle ruggetjes...Ik zou zeggen een uitdaging? Of moet ik eerder zeggen een verloren gewaande zaak?

Ik zou eerder zeggen een mooie uitdaging.  Smiley

Dus als ik eentje zou willen is het eigenlijk min of meer pakken wat je voorgeschoteld krijgt of hoe dan?

Aangezien niet heel veel worden aangeboden is het denk ik inderdaad pakken wat je kan (zolang ze er gezond uitzien).

Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #5 Gepost op: 02 november 2011, 08:48:01 »

@ Dar: ok dan moet ik dringend eens beurzen gaan afstruinen  Smiley

@ Jeroen: ik neem de uitdaging aan  Grin nou alleen nog zoeken  laugh
Mark Groen
Instar 3

« Antwoord #6 Gepost op: 02 november 2011, 11:54:09 »

13 november is er een beurs in Nijmegen. Schijnt wel een redelijke beurs te zijn.
Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #7 Gepost op: 02 november 2011, 15:01:54 »

Thx voor de tip, was al van plan om eens te gaan neuzen daar, moet alleen nog ff googlen hoeveel het kost en waar het juist is en hoelang het rijden is enz  Smiley  komt goed in elk geval.
Jeroen Kooijman
Forum eigenaar
Administrator

« Antwoord #8 Gepost op: 02 november 2011, 15:28:27 »

http://www.bborganisatiebureau.nl/

Wink

Flutzel
Instar 1
*

« Antwoord #9 Gepost op: 02 november 2011, 16:06:08 »

Sorry Jeroen, te laat hihi besefte ineens dat jullie ook een topic "Beurzen" hadden dus had daar al gespiekt hahaha  Smiley
maar toch vriendelijk van je  Smiley
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: